Zajímawosti o zmrzlině

21. července 2008 v 10:34 | Mischel |  Zajímawosti
Poprvé se použilo dřívko do zmrzliny v roce 1921.
Holandský výrobce srdíčkové zmrzliny motivuje školní děti k recyklaci dřívek. Vyhlásil soutěž o vytvoření 15-ti metrové repliky Vikingské lodi.
Největší zmrzlina byla vyrobena v Kalifornii v roce 1985. Měřila 3,66 metrů, byla vytvořena ze 17,665 litrů zmrzlinové hmoty a 3,17 kilogramů polevy.

Průměrně je potřeba 50 slíznutí k spořádání jednoho kopečku zmrzliny.
V Americe je nejvyšší spotřeba zmrzliny přes 24 litrů na osobu a rok.
Australané a Mexičané spotřebují přes 20 litrů na osobu za rok.
V Evropě se nejvíce zmrzliny spořádá na severu (Finsko 13 litrů na osobu, Švédsko 11 litrů), naproti tomu v Portugalsku jen 3,7 litrů, v Itálii a Španělsku kolem 7 litrů. V ČR je spotřeba přes 5 litrů.
Ženy si více dopřávají! Spořádají totiž 60 procent výroby zmrzliny.
V nedávném výzkumu mezi 500 Evropskými odborníky na výživu se 70 procent z nich vyjádřilo, že důvodem, proč lidé nedokáží dlouhodobě držet vyváženou dietu, je záměr zcela vyloučit pochoutky jako je zmrzlina.
Za zmrzlinu se v Čechách utratí 2,5 miliard korun, t. j. 3-krát méně než za kosmetiku a 2,5-krát více než za lifestylové časopisy.
Ovoce jako jsou borůvky, ostružiny, černý rybíz, sušené švestky, bezinky, fíky, červené vinné hrozny, švestky a rozinky snižují riziko některých typů onkologických onemocnění a napomáhají udržovat zdravé močové cesty, zlepšují paměť a umožňují zdravé stárnutí.
Avokádo, zelená jablka, zelené vinné hrozny, lesní med, kiwi, limety, zelené hrušky snižují riziko některých typů onkologických onemocnění, napomáhají udržovat zdravé kosti, zuby a zrak.
Banány, žluté hrušky, datle, nektarinky, broskve snižují riziko některých typů onkologických onemocnění, pomáhají srdci a slouží jako prevence vysokého cholesterolu.
Jedna porce běžné zmrzliny obsahuje méně tuku než tabulka čokolády či dezert - třeba kousek dortu.
Srdíčkové logo zastřešuje zmrzliny po celém světě a pouze v Itálii a Střední Evropě pod názvem Algida. V Británii a Číně najdete značku Wall´s, v Německu Langnese, Frigo ve Španělsku, Kibon v Brazílii, v Nizozemí a Portugalsku se zmrzlinové srdce jmenuje Ola.
Celosvětově Unilever investuje 50 milionů Euro každý rok do výzkumu a vývoje, z toho 40 procent je věnováno na vývoj wellness výrobků.
Během neustálých inovací složení a chutí zmrzliny byla vyráběna např. zmrzlina se sýrovou nebo curry příchutí, ovšem nebyla příliš oblíbená. Zato chilli zrmrzlina je s úspěchem prodávána, kde jinde, než v Mexiku.
Společnost Unilever nabízí na 2 000 druhů zmrzlin ve 41 státech.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama